divendres, 12 d’octubre del 2007

Confuci

Confuci (551 AC-478 AC. filósof xinés)





Em preguntes perquè compro arrós i flors?
Compro arrós per poder viure i flors per a tenir alguna cosa per a la que viure.

El silenci és l'únic amic que mai et traeix

Exígeix-te a tu mateix i espera poc dels demés. Així t'estalviaràs disgustos

Saber que es sap el que es sap i que no es sap el que no es sap, he aquí el veritable saber

Aprèn a viure i sabràs mori bé

El que no vulguis que els altres et facin a tu, no ho facis als altres.

Has de tenir sempre fred el cap, calent el cor i estesa la mà.

Cada cosa té la seva bellesa però no tots la poden veure.


6 comentaris:

Anònim ha dit...

Me encanta Confucio. Hubo un tiempo en que le leía mucho. Lo del arroz y las flores, es bellísimo.

Cierto es que el silencio no traiciona, y que por la boca muere el pez...

Fue un buscador incansable de la belleza. Decía que siempre había que buscarla, que crearla...

Un beso.

Maite Fruitós ha dit...

Com Sakhara, m'encanta Confuci!

Com cites en el post, ell deia: "Cada cosa té la seva bellesa però no tots poden veure-la".

Les seves paraules contenen molta saviesa però no tots poden veure-la.

Me n'alegro de trobar en el meu camí persones com tu que apart de fer coses per viure en fas d'altres per tenir alguna cosa per a la que viure.

Una abraçada!

Kamal ha dit...

Hola Sak,
El del arroz i la flor de puro sencillo es precioso.
El silencio....Ui!..lo que pueden llegar a traicionar las palabras.
Yo también busco la belleza.....y otras cosas...como el arroz, claro. ;-)

un beso

Kamal ha dit...

Hola MyT,
El que em dius es molt afalagador, però pensa que és ell qui parla.
Jo també cerco la bellesa, no sé si sé veure-la, però a voltes crec trobar espurnes de bellesa i saviesa juntes i sóc feliç creient que ara caminen aprop meu.

Un petó

Moments ha dit...

L'important no és, només, escriure bé. L'important és, també, saber triar els textes dels altres.
Què és de veritat que el silenci és l'únic amic que no et traeix!. Sempre m'ha fet ganes escriure sobre el poder del silenci. Tot arribarà.

Kamal ha dit...

Si, i també es important saber expressar-se amb el silenci, a vegades, té, com tu dius, més poder que unes paraules. Escriu sobre ell, segur que et surt un text interessant.
un petò